onsdag 21 september 2011

what whaat whaaaaaaaat

Jag har för mycket energi för att kunna somna, kvällen blev minst sagt hektisk. Blev faktiskt måttligt förvånad då det varit så många lugna och halvdana kvällar. Men nu var det dags att vända äntligen, tiden går så mycket fortare när du sitter i skiten och inte har tid att titta på mobilen var 5e minut. Alla var sjukt trevliga ikväll, förutom en dude som först och främst påstod att jag var dum i huvudet när han undrade vad en vodka juice kostade.
"98 kr" svarade jag.
"för hur många cl, 35 ?"
"Ja alltså en 4a vodka"
Så skakade han på huvudet och sa att jag inte förstod honom och var allmänt dryg för han undrade ju självklart hur många cl det var med juicen? Ja hela glaset upp IDOT hade jag lust att svara. Och inte nog med att jag redan var måttligt irriterad för hans attityd mitt under ruschen så står han och snår min dricks som folk lämnat på bardisken åt mig.
"Vad fan gör du ? Du kan inte ta dem där , de är mina!" sa jag till honom och plockar pengarna ur handen på honom.
"Varför har du lagt dem där då?"
"Är du dum på riktigt ? Tror du det är okej att du står och snor min dricks ?"
"Jag skojade bara....."
"HAHA, very funny,  nu tar du din drink och går härifrån innan jag blir riktigt irriterad. och du behöver inte anstränga dig med att komma tillbaka då detta är det enda du får ikväll."
Ja, jag är en bitterfitta. Men försöker man sno min dricks, påstår att jag är dum blondin och är allmänt dryg. Ja då behöver jag inte dina 98 kr. Jag må vara serviceyrket men det finns en gräns för vad för skit man tar.

Kvällen blev iaf lyckad och jag lyckades rädda min dricks så jag kunde gå hem med 1000 kr extra ikväll. Det satt fint i sparkassan kan jag säga.
Nu ska jag försöka soova då jag jobbar tidigt imorrn!


saknar världens bästa sthlmare sanna brolin. Långdistans suger ..