tisdag 18 oktober 2011

i had a dream


Oftast minns jag inte mina drömmar , men denna gör jag. Jag anländer till ett hotell där Zac efron är menad att vara . Med mig på resan har jag min familj, går runt ,runt och runt för att hitta honom och känner en små ångest för att han inte finns någonstans! Går tillbaka ner till vårt rum som ligger på botten våningen längs med en stor flod. Helt plötsligt börjar denna floden att stiga och översvämmning är ett faktum. Vi stannar fint i vårat rum för "hotellet bör ju tåla detta" tills vattnet är halvägs uppe för fönstrerna. Då var det dags att röra sig uppåt. Vi tog hissen som mer efterliknanade en fritt fall känsla när den åkte upp och ner och tog oss aldrig till rätt våning. 

Kröp ut på något mellan plan och ser hur vattnet förföljer oss uppåt. Hittar en stege där vi klättrar upp och nu är vi 30m ovanför vattnet. Allt känns bra , ber mamma lämna mig i fred och sätta sig i hörnet med pappa och angelica meedans jag ska ringa emil. Ringer honom helt förtvivlat och försöker förklara att jag flyr från en översvämmning och vi kankse aldrig ses igen. Han var bara skitförbannad för att jag varit online på facebook men inte svarat på hans sms. 

   Vattnet hinner ifatt oss även här och vi hittade en ännu högre byggnad där vi slängde oss upp. Där hittade vi helt plötsligt ett plan som är fullt. Det kan inte flyga men vi hopppar i och helt plötsligt är vi på en väg påväg upp för en gigantisk backe som ska rädda oss undan varpå piloten ropar ut " Om någon kan vara snäll att slänga ut myran därbak så kanske det går lite lättare uppför" . Jag slänger mig ner på golvet var jag letar frenetiskt efter denna myran. Där möter jag Zac efron (äntligen!) som förklarar för mig att han skrivit en så kallad "lakritsförsäkring" för att han gillar lakrits. 

Där tog det slut, man brukar inte minnas drömmar och självklart var den fylld med så mycket mer detaljer som jag aldrig kommer komma ihåg. Men detta var det, tror min dröm helt enkelt försökte säga mig att Zac Efron gillar också lakrits. Detta måste googlas.