tisdag 19 april 2011

night on hardrock

det vandrar in två killar på jobbet, sthlmare vilket syntes direkt. Beställer varsin öl och sätter sig i baren , jag studerar dem och tycker dem ser riktigt bra ut. Något att vila ögonen på emellan varven. Kvällen rullar på och det är mycket att göra , de blir fullare och fullare och börjar lite senare försöka starta en konversation mitt i stressen. Vilket går lite sådär halvbra. Iaf lyckas vi få ut lite vettiga frågor och de skulle iaf tillbaka till sthlm imorrn.
Den ena killen säger fint "jag tänkte bryta en förbjuden regel och fråga om ditt telefonummer" , okej svarar jag då och tänker njaa varför inte liksom. Så jag ger han mitt nummer och de lämnar baren vid stängning. hinner gå 10 minuter, gud vad desperata killar är oattraktivt, så plingar mobilen. " Killen i baren frågar bartendern vad som händer ikväll ? åker hem imorrn hade varit kul att ses, dock har jag druckit men men .. david"
Vad det spelar för roll att han druckit det förstår jag lika lite som ni, men svarar fint att det inte passar ikväll. Vem vill ha dåligt fyllesex där killen stinker alkohol , antagligen liten kuk och jag måste hålla andan hela proceduren inte jag iaf. Snygg elr inte , fyllesex är tillför när båda parter är fulla.
Då får jag tillbaka " Får jag följa dig hem, jag är typ nykter och ska upp vid 8, vore jättesnällt."
Nu bad man om sovplats ja. Älskar hur killar jämt har det i tankarna. Jag svarar än en gång nej . och nu i skrivandes stund plingar det till igen , jag skojar inte. Klockan är tio i tre.
"okej sista gången, min kollega åkte hem jag är ute själv i stan. Jag tar soffan som man säger i sthlm men verklige jag tar den. Please .. "