tisdag 10 maj 2011

jag har hatkärlek till allas obsession facebook. Jag både älskar det och hatar det, mesta dels hatar jag men som den junkie jag är kan man inte låta bli

- Att man kan puffa varandra ? vad är grejen liksom, jag skulle inte bli alltför smickrad om någon på stan kom fram och puffade mig, Och så puffar man tillbaka, och så blir det ett evigt krig i vem som har mest no-life och vägrar ge sig.

- Att äldre släktingar blir medlemar, farmor har försökt lägga till mig då jag vägrat. Inte ens när hon bjöd mig på fika gav jag efter. Då hade jag ju varit tvungen att sluta lägga upp dem där kvart i tre bilderna elr uppdatera mina statusar som "aldrig varit så bakis", "tonight im fucking you" , och hela syftet med facebook hade försvunnit. Nej jag säger då åldersgräns på facebook tack så jag slipper såra farmor.

- När man lagt till någon väns vän och helt plötsligt vet allt i dennes liv och när disskusioner som "Martina har skaffat pojkvän" elr "charlies fisk dog igår" kommer upp svarar man med klassikern "ja jag såg det på facebook". Ännu bättre när man själv startar en konversation. " Duu , julia och robert har dem gjort slut elr? tyckte jag såg något om det på facebook,". Förjävligt helt enkelt.

- När man kommenterat en bild och sedan får 29 notifieringar om vad andra också kommenterat. Då vill jag bara säga Well feck you facebook, jag tyckte ju bara bilden var fin.

- När man snokar runt, och kommer till en sida som är låst för allmänheten. Hur irriterad blir man inte? är du väl medlem så låt alla se god damn it.

- När man råkat snoka alldeles för mycket på en person och sen möter denna irl på mcdonken. Ska du hälsa ? Du vet ju att hon var förskyld förra veckan, borde du påpeka att hennes tandblekning hon gjorde imorse är suverän? Man blir knäpp då denna stackars brud inte har en aning om att du granskat alla hennes 976 bilder. Höjt din självkänsla med att registera att hon är tjock på 10 av dem. Fult hår på 6 , och helt enkelt bad dress code på ungefär 500.  Hon vet inte ens vem patetiska du är. Ändå känns det wierd att stå där öga mot öga.. Damn you facebook.